KONTAKTA OSS

Här hittar du svar på några av de vanligaste frågorna.
Vad är avgiften till samfälligheten?

Kostnaden är 2.500 kronor per månad. Kan betalas både månadsvis och per kvartal (summan blir då 7.500 kronor. Betalas in via bankgiro 411-9244 eller plusgiro 42 70 80-7. Avgiften gäller innevarande månad och ska vara samfällighetens konto tillhanda senast sista dagen i respektive månad.

I avgiften ingår kallvatten, varmvatten, fjärrvärme, avlopp och dagvatten, tillgång till tvättstuga, basutbud tv-kanaler samt bredband 250/50, skötsel av gemensamma markytor, en p-plats i mån av plats och lån av trädgårdsredskap från gemensamhetsgaraget (dock ej gräsklippare och trimmer). 

Kan jag låna verktyg från garaget?
I Samfällighetens garage finns diverse verktyg som det går bra att låna, t.ex skottkärra, stege, elektrisk häcksax m.m. Hör av dig till styrelsen eller en granne om du har glömt koden. Skriv upp dig på listan om du lånar något. Gräsklipparna och trimmern är däremot endast till för de ungdomar som klipper och trimmar samfällighetens gemensamma gräsytor.
Var kan besökare parkera?
Det finns en besöksparkering vid gamla panncentralen. Besöksplatser finns även på andra sidan Lillhagsvägen mot affären till.
Jag har tappat bort mitt parkeringskort, vad gör jag?
Medlem har själv ansvar för sitt parkeringskort. Har du tappat bort kortet kontaktar du AIMO Park och beställer ett nytt kort. Du får själv stå för kostnaden. Borttappade kort spärras och är inte längre giltiga.
Behöver alla ha parkeringskort?
Parkeringskort har endast delats ut till de boende i enplanshusen i och med att det varit problem med p-platser där. Parkeringsplatserna i vårt område är avsedda för alla medlemmar, men då antalet är begränsat uppmanar vi till att använda garaget och ha max 1 bil per hushåll parkerad utomhus.
Finns det någon elbilsladdning i området?
Vi undersöker möjligheterna till olika laddningsmöjligheter, men i nuläget finns det inga möjligheter att ladda elbil inom samfälligheten.
Kan jag ladda elbilen i garaget?
Nej. Nätet är inte dimensionerat för detta och det är inte tillåtet på grund av brandrisken.
Vi har inget varmvatten?
Värme och vatten har vi i samfälligheten tillsammans med HSB. Oftast pågår någon form av underhållsarbete som tillfälligt kan påverka tillflödet av varmvatten. Om problemet kvarstår kan du kontakta styrelsen.
Hur gör jag om jag behöver stänga av vattnet?
I möjligaste mån stänger du av vattnet lokalt, alltså bara i din bostad. Behöver du, så är det möjligt att stänga av för hela längan. Fråga dina grannar var kranen sitter där just du bor. Och informera gärna hela längan på förhand.

Kontakta oss
Hittar du inte svar på din fråga är du välkommen att kontakta oss. 
Maila till samfalligheten.skogome.sorgard@gmail.com eller hör av dig till oss i styrelsen.